Yaşam

Emniyet Kemerinin Trajik Tarihi: Nasıl Bulundu?

İlk koşum takımı, İngiliz havacı George Cayley tarafından devrim niteliğindeki uçan makinelerinden birinde kullanılmak üzere tasarlandı. Bu kayışın icadı, motorlu arabaların icadından onlarca yıl öncesine dayanmaktadır. Ancak çağdaş emniyet kemeri tasarımının nasıl ortaya çıktığını anlatacak olursak, otomotiv teknolojisinin başlangıcından başlamamız gerekiyor.

Kaynak:https://www.historyhit.com/When-Were-…

İlk emniyet kemeri Claghorn’un insanları takside tutmayı amaçlayan emniyet kemeriydi.

İlk emniyet kemeri patenti 10 Şubat 1885’te Edward J. Claghorn adlı biri tarafından alındı. Ancak emniyet kemerinin mucidi olarak Claghorn’u ilan etmek yanlış olmaz. Tasarımı, hayat yaratmaktan çok turistleri New York taksilerinin koltuklarında tutmak için tasarlanmış bir emniyet kemeriydi.

İlk emniyet kemerleri pek rahat değildi.

Emniyet kemeri, 20. yüzyılın ilk yarısı boyunca nispeten tanınmayan bir kavram olarak kaldı. Bunun nedeni, 1950’lere kadar emniyet kemerlerinin rahat olmaması ve insanları korumada başarılı olmamasıydı.

Emniyet kemerini ilk tasarlayan Doktor C. Hunter Shelden’dı.

Onlarca yıl şaşırtıcı derecede sınırlı araç güvenliğinden sonra, 1940’larda Pasadena nörolojik muayenehanesindeki kafa travmalarının çoğunun kötü tasarlanmış emniyet kemerlerinden kaynaklandığını söyleyerek daha uygun bir emniyet kemeri tasarlayan Doktor C. Hunter Shelden’dı. Ayrıca geri çekilebilir emniyet kemerleri, girintili direksiyonlar, hava yastıkları ve yükseltilmiş koltuk başlıkları dahil olmak üzere bir dizi otomobil güvenlik önlemi geliştirdi.

Shelden’in çalışması, Amerika Birleşik Devletleri’nde otomobil güvenlik standartlarının yükseltilmesinde etkili oldu.

1966’da, tüm arabaların makul güvenlik standartlarını karşılamasını gerektiren Ulusal Trafik ve Motorlu Taşıt Güvenliği Yasası çıkarıldı. İki yıl sonra Lider Lyndon B. Johnson, tüm araçlarda emniyet kemeri kullanılmasını zorunlu kılan iki yasa tasarısı imzaladı.

Bohlin’in üç noktalı emniyet kemeri

İsveçli mühendis Nils Bohlin’in üç noktalı emniyet kemerini icadı, otomotiv güvenliği tarihini gerçekten farklı bir düzeye taşıdı. Bohlin’in devrim niteliğindeki V tipi emniyet kemerini tasarladığı 1959’da güvenlik düzenlemeleri hâlâ çok sınırlıydı. Birçok arabaya önceki tasarım olan iki noktalı emniyet kemerleri bile takılmamıştı. Emniyet kemeri olan arabalar, olmayanlar kadar güvenilir değildi. Aslında, bu kemerler birkaç vakada önemli ölçüde iç kanamaya neden olabilirdi.

Volvo’nun başkanı Gunnar Engell’in bir akrabası bir araba kazasında öldüğünde, iki noktalı tasarımın eksikliklerini düzeltmek için kişisel bir nedeni vardı.

Engell, rakip İsveç firması Saab’da çalışan Bohlin ile temasa geçti ve onu acilen daha güvenilir bir emniyet kemeri tasarımı geliştirmesi için görevlendirdi. Bohlin’in tasarladığı V kayışı sadece üst gövdeyi sabitlemekle kalmadı, aynı zamanda giyilmesi çok daha rahattı.

Volvo, Bohlin’in üç noktalı emniyet kemeri patentini, onu kullanmak isteyen herhangi bir otomobil üreticisine ücretsiz olarak sağladı.

Bohlin’in icadı bugüne kadar milyonlarca hayat kurtardı ve araç endüstrisinde kozmik olarak benimsendi. Buluşundan 60 yılı aşkın bir süre sonra, hala standart ve en etkili otomobil emniyet kemeri tasarımı olmaya devam ediyor.

habersaricam.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu